تماس با کلینیک هارد دیسک
تازه های سایت


WD با هارد درایو 14 ترابایتی که در سال آینده راهی بازار می شود ، رکوردشکنی خواهد کرد

هم اکنون شرکت وسترن دیجیتال در حال ارسال آزمایشی ورژن 14 ترابایتی هارد درایو هلیومی خود به مشتریان می باشد.
هارد درایو He12 اولترا استار HGST متعلق به شرکت Westen Digital، ظرفیتی به اندازه 12 ترابایت ارائه می دهد.
درایو 14 ترابایتی وسترن دیجیتال با ظرفیت بسیار زیاد خود یک نمونه منحصر بفرد است و هم اکنون در حال ارسال به مشتریان به منظور آزمایش می باشد.
این بیشترین ظرفیت هارد درایو است که تا کنون تولید شده و هارد درایو 12 ترابایتی WD و Seagate را پشت سر گذاشته است. این ورژن ظرفیت بالاتر هارد درایو 12 ترابایتی WD با نام HGST Ultrastar He12 PMR می باشد که خود نیز در حال ارسال به مشتریان به منظور آزمایش می باشد.
جایی که حرف از ظرفیت باشد هارد درایو ها یکه تاز میدان هستند اما امسال با ورود SSD های فلشی این وضعیت دگرگون شد. اگرچه درایو 14 ترابایتی در بین هارد درایو ها یک رکورد محسوب می شود، اما از نظر ظرفیت به گرد پای SSD 60 ترابایتی Seagate که در کنفرانس Flash Memory Summit در آگوست به نمایش در آمد، هم نمی رسد.
کاربرد عمده هارد درایو 14 ترابایتی WD برای مراکز داده است که به منظور نگهداری انبوه اطلاعات مرتبط با کاربردهای پایگاه های داده، شبکه های اجتماعی و cloud، نیازمند درایوهایی با ظرفیت بالا هستند. درایوها با هلیوم برانگیخته شده اند که خود گازی است سبک تر از هوا که در بالون ها استفاده می شود و طول عمر و راندمان انرژی هارد درایوها را بهبود می بخشد.
به گفته سخنگوی شرکت WD، درایو 14 ترابایتی در اواسط سال آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
اگرچه در رایانه های شخصی هارد درایو ها جای خود را به SSD ها می دهند، اما هارد درایوها هنوز در مراکز داده دارای اعتبار هستند. هارد درایوها از SSD ها ارزان تر هستند و برای ذخیره سازی بلند مدت اطلاعاتی که مرتبا بازیابی نمی شوند کاربرد دارند. یک مجموعه هارد درایو 14 ترابایتی می تواند ظرفیت ذخیره سازی عظیمی را برای کاربردهای پایگاه داده و cloud فراهم آورد.
در سال های اخیر شرکت WD با خرید شرکت هایی همچون SanDisk و HGST که سابقه ی تولید هارد درایوهای ظرفیت بالا را دارند، در صدد تقویت بخش ذخیره سازی خود بر آمده است. واحد SanDisk محصول SanDisk Edge را معرفی کرد؛ یک حافظه microSD تعبیه شده بر روی فلش NAND که در ربات ها، پهبادها، دوربین های خودرو (dash cam) و سیستم های نظارتی کاربرد دارد. این محصول تا ظرفیت 256 گیگابایت ارائه می شود اما تاریخ ارسال برای نوع Edge آن مشخص نبود. HGST نیز در حال توسعه SSD های پیشگامی است که برای کاربردهای نوظهوری همچون یادگیری ماشینی تنظیم شده اند.